FAQ

 

Veelgestelde vragen:

(Frequently Asked Questions)  

 

Leveren jullie ook in België en andere landen buiten Nederland?
Ja, wij leveren ook in België en tevens op aanvraag in andere landen. Neemt u bij leveringen buiten Nederland contact op via E-mail:
info@recycleman.nl  voor de actuele verzendkosten. Deze kunnen namelijk afwijken!

  

Hoe werkt de KortingsCode?

Heel eenvoudig! Ga naar het gewenste artikel en voeg die keuze toe aan de Winkelwagen. U kunt de kortingsCode bij "Mijn Winkelwagen" invoeren. Neem de code exact over, deze is namelijk hoofdlettergevoelig! De waarde wordt dan automatisch in mindering gebracht. De KortingsCode is geldig op het gehele assortiment. Elke KortingsCode heeft een geldigheidstermijn. Houdt hier rekening mee. Een resterend bedrag wordt niet gerestitueerd.


Hoe maak ik gebruik van de Aktie "4 = 5"

Wanneer u vier maal hetzelfde artikel besteld, krijgt u een vijfde exemplaar er gratis bij. besteld u vier maal hetzelfde artikel maar in een andere kleur, dan krijgt u ook een vijfde exemplaar er gratis bij maar in een willekeurige kleur.

Deze aktie geldt voor elke viervoud van een besteld artikel. Met andere woorden: Als u dus 8 maal hetzelfde artikel besteld, krijgt u een negende & tiende exemplaar er gratis bij. Bij gebruik maken van deze aktie, vervallen alle andere akties.

  

Hoe weet ik of mijn bestelling door jullie ontvangen is?
Als wij uw bestelling ontvangen hebben, ontvangt u van ons altijd een bevestigingsemail. Heeft u geen bevestigingsemail ontvangen, controleert u dan a.u.b. of onze mail niet in de postmap ongewenste email terecht is gekomen. Is dit niet het geval, neemt u dan contact op via E-mail:
info@recycleman.nl
.

  

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Ja, mits er gekozen is voor verzending via “Pakketpost”. In dat geval krijgt u een "Track & Trace" volgnummer zodra de bestelling verwerkt is. Hiermee kunt u de status van uw bestelling volgen. Als uw bestelling verzonden is ontvangt u hierover van ons bericht. Met dit "Track & Trace" volgnummer kunt u als ontvanger uw pakket volgen zodat u precies weet waar uw pakket zich bevindt.

Bij reguliere brievenbuspost hebben wij deze mogelijkheid niet.

  

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Na ontvangst en verwerking van de betaling, duurt het gemiddeld 2 werkdagen voordat een bestelling verstuurd wordt. Indien een artikel niet op voorraad is en besteld moet worden, dan komen hier 15 werkdagen bij. Maar dat is dan vooraf in de bestelprocedure al kenbaar gemaakt dat het hier dan niet om een voorraad artikel gaat.

Hebben wij na 15 werkdagen uw bestelling nog niet kunnen versturen, dan krijgt u onherroepelijk uw geld terug.

U ontvangt van ons altijd een email als uw bestelling verzonden is.

 

Ik heb betaald, maar mijn bestelling staat onbetaald?
Houdt u er rekening mee dat de ontvangst en verwerking van een overboeking bij RABOBANK of via PAYPAL
 door ons binnen 24 uur ontvangen en verwerkt is.

Bij GIRO overboekingen of andere banken duurt dit gemiddeld 1 dag langer.

Betalingen in het weekend worden pas op maandag door ons ontvangen en verwerkt.
Indien uw bestelling langer dan deze periode onbetaald staat, dan is er waarschijnlijk iets fout gegaan en kunt u het beste contact opnemen met RecycleMan.

  

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Nee, het is niet mogelijk om een bestelling af te halen. RecycleMan.nl is een internetwinkel zonder filialen en/of afhaalpunten. RecycleMan.nl beschikt overigens ook niet over een licentie om aan huis te mogen verkopen. De bestelling wordt door PostNl of DHL afgeleverd op het door u opgegeven adres.

  

Kan ik een afwijkend afleveradres aan het factuuradres opgeven?
 Ja, op dit moment is dat mogelijk. Plaats u in dit geval uw bestelling met de factuurgegevens en tijdens de bestel procedure word dan automatisch gevraagd of het factuuradres hetzelfde moet zijn als het verzendadres.

  

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Een bestelling kunt u altijd wijzigen zolang deze nog niet verstuurd is.

Neem in dit geval wel altijd contact op via E-mail: info@recycleman.nl.

  

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
U kunt uw bestelling alleen nog zonder kosten annuleren indien deze niet verstuurd is. Neemt u hiervoor contact via E-mail:
info@recycleman.nl
Indien u een bestelling geplaatst maar niet betaald heeft, dan verzoeken wij u vriendelijk om ons toch te informeren indien u uw bestelling wilt annuleren.

 

Waarom was artikel X niet verpakt?
Om opslagruimte, het milieu en kosten te besparen worden veel kleine onbreekbare artikelen onverpakt ingekocht. Deze versturen wij om deze redenen dus ook onverpakt, doch beschermd,  naar onze klanten.

 

Waarom zat mijn bestelling in een reeds eerder verstuurde verpakking?
Alle artikelen worden omgepakt om zodoende transportgewicht, papier- & plasticafval te reduceren. Tevens word voor verzending gebruik gemaakt van het verpakkingsmateriaal van onze toeleveranciers. Hierdoor hoeven er geen verpakkingskosten te worden gemaakt en blijft de verkoopprijs daardoor laag. 

  

Kan ik een artikel terugsturen?
Als wij een verkeerd artikel opgestuurd hebben, dan kunt u dat artikel natuurlijk kostenloos terug sturen. Lees hiervoor a.u.b. wel eerst even de algemene voorwaarden of stuur een E-mail naar info@recycleman.nl voor de retournerings procedure.
Indien u een verkeerd artikel besteld heeft, of indien u bij nader inzien, spijt heeft van uw aankoop, dan kunt u het artikel uiteraard ook (in de originele verpakking en onbeschadigd) terug sturen.

Na retourontvangst (en in ongeschonden staat) zullen wij u de aankoopkosten terugbetalen.
Gaat u echter akkoord met een Garantie-Coupon ter waarde van uw aankoopbedrag, dan zullen wij de waarde van de Garantie-Coupon verhogen met de retour- frankeerkosten (gebasseerd op reguliere brievenbus tarieven).
Deze Garantie-Coupon (in de vorm van een kortings-code) kunt u verzilveren in de webshop.
Retourzendingen moeten altijd voldoende gefrankeerd zijn en voorzien van een retourformulier. In principe voldoet een "kattebelletje" met naam, adres, bestelnummer en reden, al als retourformulier. Zonder deze informatie kan een retourzending niet in behandeling genomen worden.
Zie hiervoor de algemene voorwaarden.

  

Retourzending, wie betaalt de verzendkosten?
Wij vergoeden alleen de verzendkosten indien wij u een verkeerd of defect artikel toegestuurd hebben.
In alle andere gevallen zijn de retour-verzendkosten voor u.

Bent u echter bereid om de retourzending te verzilveren voor een tegoedbon, te besteden in de webshop, dan worden tevens de retourfrankeerkosten vergoed. (Hiervoor hanteren wij uitsluitend de standaard PostNL posttarieven voor brievenbuspost)

  

Hoe lang duurt het voordat het bedrag van de artikelen die ik teruggestuurd heb gerestitueerd wordt?
Indien u kiest voor teruggave van uw aankoopkosten, doen wij onze uiterste best om uw geld binnen 3 werkdagen terug te boeken. Mocht u echter na 5
werkdagen nog niks van ons vernomen/ontvangen hebben, neemt u dan contact op via E-mail met RecycleMan.nl.

 

Waarom zijn jullie telefonisch zo moeilijk bereikbaar?
Wij leveren onze producten tegen scherpe prijzen. Die scherpe prijzen kunnen we bieden omdat we de kosten laag houden. Voor een telefonisch helpdesk ontbreekt ons eenvoudigweg het geld en de middelen. Daarom hebben wij gekozen dat u uw vragen alleen kunt stellen via E-mail. Dit lijkt ons een faire deal.

Desalnietemin kunt u ons bij hoge uitzondering toch proberen te bereiken op nummer 0625259950

 

Hebben jullie ook een catalogus?
Nee, een catalogus is duur en zou de prijzen verhogen. Bovendien komen er wekelijks nieuwe artikelen bij of komen er artikelen te vervallen. Tegen de tijd dat de catalogus klaar is, zou deze alweer verouderd zijn.

 

Waarom kan ik niet met iDeal betalen?

Recycleman.nl wil de beheerskosten van de webshop zo laag mogelijk houden om op deze manier een zeer scherpe concurerende verkoopprijs te kunnen neerzetten.

Voor RecycleMan.nl zijn de kosten die iDeal met zich meebrengt, naar verhouding met de voornamelijk kleine, laaggeprijsde artikelen, te hoog waardoor de verkoopprijs negatief be-invloed zou worden en hierdoor te hoog zou zijn.

RecycleMan.nl streeft er naar om de verkoopprijs zo laag mogelijk te houden.

Het niet aanbieden van iDeal betaalmethode, het gebruik maken van reeds eerder gebruikt verpakikings- en verzendmateriaal en de zeer bescheiden winstmarge is hierop van zeer grote invloed (zie ook de volgende vraag).

 

Hoe kan het dat jullie zo goedkoop zijn?

Wij houden onze kosten laag door geen dure catalogus uit te geven, geen telefonische helpdesk te exploiteren, geen gebruik te maken van NIEUW verpakkingsmateriaal (wij gebruiken uitsluitend het verpakkingsmateriaal van onze eigen leveranciers), alleen uit te leveren nà vooruit betaling (dus geen administratieve rompslomp als gevolg van openstaande rekeningen), vaak rechtstreek inkopen bij de producent zonder dure blisterverpakkingen (kostenverlagend en minder milieubelastend)

 

Ik heb een klacht!

We raden je aan om een klacht eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@recycleman.nl. leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

winkelwagen

winkelwagen is leeg

bekijk winkelwagen
Speciale Aanbieding
Waarom?
RecycleMan!

Alle artikelen zijn "NIEUW" maar worden omgepakt om zodoende transportgewicht, papier & plastic afval te reduceren. 

Voor verzending maken wij gebruik van het verpakkingsmateriaal van onze toeleveranciers.

De artikelen worden met zorg behandeld, beschermd en verpakt waardoor het kostenloos verstuurd kan worden als reguliere brievenbuspost.

 

WWW.RECYCLEMAN.NL
werkt mee aan een beter milieu en her-gebruikt daarom zijn verpakkingsmateriaal.

In alle andere gevallen wordt gebruik gemaakt van 100 % gerecycled (en chloorvrij gebleekt) papier. Door hier gebruik van te maken, werken we mee aan het besparen van miljoenen bomen per jaar.

Help mee afval te reduceren en het milieu te beschermen.

Samen staan we sterk!

 


 

Op deze manier is voor u de
 
"VERZENDING GRATIS"


Spciale Aanbieding